>>Forside | |||||||||||||
|
VEDTÆGTER FOR ØLGOD BILLARD KLUB. § 1. Klubbens navn er Ølgod Billard Klub. Klubbens adresse er Bøgevej 16, 6870 Ølgod. Klubben er stiftet den 15. oktober 1968 og er
hjemmehørende i Varde Kommune. Klubben er tilsluttet
Vestjysk Billard Union samt Den Danske Billard Union. § 2. Klubbens formål er at fremme interessen for
billardspillet samt at fremme det sportslige og kammeratlige
sammenhold gennem lokale konkurrencer og deltagelse i
turneringer § 3. Stk. 1. Som medlem kan optages enhver person, der
er fyldt 14 år, i det omfang bordenes kapacitet
tillader det. Unge under 14 år kan dog optages efter
nærmere regler fastsat af generalforsamlingen.
Begæring om optagelse sker ved henvendelse til
bestyrelsen. Bestyrelsen afgør, om optagelse kan
finde sted. Stk. 2. Ved optagelse i klubben betales 100,00 kr.
i indskud. Indskuddet er personligt og kan ikke
overdrages til anden person. Indskud kan ikke
forlanges tilbagebetalt ved udmeldelse af klubben, ej
heller ved eksklusion. Stk. 3. Nøgle til klublokalet kan erhverves ved
indbetaling af depositum 50,00 kr. som tilbagebetales
ved udmeldelse af klubben, hvor nøgle SKAL afleveres. Stk. 4. Generalforsamlingen fastsætter kontingentet for
1 år ad gangen. Stk. 5. Udmeldelse af klubben kan ske til kassereren med
en måneds varsel. Stk. 6. Medlemmer forpligter sig til at overholde
ordensreglementet. Overtrædelse af ordensreglementet
kan medføre karantæne eller eksklusion.
Ordensreglementet udfærdiges af bestyrelsen. Stk. 7. Kun medlemmer har adgang til spillelokalet.
Dog kan det, på medlemmets ansvar, tillades at
medtage evt. kommende medlemmer til prøvespil af op
til 3x1 times varighed. Stk. 8. Der kan på medlemmets ansvar vederlagsfrit
medtages UDENBYS gæster i det omfang bordenes
kapacitet tillader det. Stk. 9. Ethvert medlem er erstatningspligtig for skader
denne eller dennes gæster påfører klubben ved grov
uagtsomhed. § 4. Stk. 1. Klubben tegnes af formand og kasserer i
forening for bestyrelsen. Er en af disse forhindret,
erstattes denne af næstformanden. Stk. 2. Regnskabsåret er kalenderåret. Stk. 3 Bestyrelsen består af 5 medlemmer, der
vælges for 2 år ad gangen. For disse vælges 2
suppleanter. Desuden vælges 2 revisorer samt 1
revisorsuppleant. Stk. 4. Bestyrelsen vælger selv sin formand, kasserer og
sekretær Stk. 5 Sekretæren fører protokol over såvel
bestyrelsesmøder som generalforsamling. Stk. 6 Indskud og kontingent indsættes på en af
bestyrelsen godkendt konto i et lokalt pengeinstitut
og kan kun hæves af formand eller kasserer. Stk. 7. Repræsentanter til Unionen vælges af
bestyrelsen. Stk. 8. Bestyrelsen holder møde, når formanden eller
mindst 2 bestyrelsesmedlemmer ønsker det. Stk. 9. Bestyrelsen kan træffe bestemmelse om
karantæne eller eksklusion af et medlem, hvis
vedkommendes opførsel findes at være skadelig for
klubbens ry eller ved restance over 2 måneder. Stk. 10. Et medlem, der er idømt karantæne, er
ikke løst fra sine forpligtelser overfor klubben. Ved
optagelse efter eksklusion betales nyt indskud. Stk. 11. Klubbens medlemmer hæfter solidarisk for
klubbens aktiver og passiver, medmindre ansvaret kan
placeres på enkeltpersoner, jvnf. § 3 stk. 8. § 5. Stk. 1. Til at lede turneringerne vælger
bestyrelsen en turneringsleder. Turneringslederen
vælges for eet år ad gangen. Stk. 2 Spillerne er pligtige til under turneringer
at være behjælpelige med regnskabsføring og
markering. Stk. 3 Turneringslederen skal sørge for, at der
afholdes interne turneringer samt klubmesterskaber. Stk. 4. Turneringsspillernes befordring til DM
arrangeres af bestyrelsen på klubbens bekostning,
såfremt klubbens økonomi tillader det. § 6. Stk. 1. Generalforsamlingen
afholdes i april/maj måned og indkaldes med mindst 1
uges varsel ved annonce i Ugeavisen samt ved opslag
med dagsorden i klublokalet. Stk. 2. Stemmeberettigede er alle aktive medlemmer over
14 år. Stk. 3. Dagsorden fastsættes af bestyrelsen og
bekendtgøres ved indvarslingen. Stk. 4. Forslag til dagsorden, der ønskes
behandlet på generalforsamlingen skal skriftligt
tilstilles formanden mindst 4 dage før
generalforsamlingen. Stk. 5. Ekstraordinær generalforsamling afholdes,
hvis bestyrelsen finder det påkrævet, eller såfremt
mindst 1/3 af medlemmerne fremsender skriftlig
begæring herom til formanden. Begæringen skal
begrundes. Stk. 6. Afstemninger skal foregå skriftligt
såfremt et eller flere medlemmer ønsker det. Stk. 7. Vedtægtsændringer kan kun ske ved
generalforsamlingsbeslutning, hvor mindst 2/3 af de
afgivne stemmer, stemmer for ændringen. Blanke
stemmesedler regnes for ugyldige. Alle andre forslag
afgøres ved simpelt flertal. Stk. 8 Vedtægtsændringer skal sendes til Varde
Kommune og er først gyldige, når de er godkendt af
Folkeoplysningsudvalget. § 7. Stk. 1. Klubbens opløsning kan kun finde sted på
en ekstraordinær generalforsamling, hvor mindst 2/3
af de afgivne stemmer er for forslaget. Dog skal
mindst 2/3 af klubbens medlemmer være tilstede.
Såfremt der ikke er mødt 2/3 af klubbens medlemmer,
afholdes ny generalforsamling, som er
beslutningsdygtig ved simpelt flertal. Stk. 2. Ved klubbens opløsning afvikler
bestyrelsen aktiver og passiver. Evt. aktiver overgår
til ungdomsarbejde i Ølgod efter generalforsamlingens
vedtagelse. Stk. 3. Således vedtaget på generalforsamlingen den 15.
oktober 1968 med godkendte rettelser på generalforsamlingen
den 28. oktober 1971, den 30. april 1987, den 1. april 2004
samt den 19. april 2007.
|
||||||||||||